روانسنجی نسیم فردا

در این وبلاگ سعی بر آن است که آزمونهای روانی و برنامه های این آزمونها در اختیار شما قرار بگیرد.

روانسنجی نسیم فردا

در این وبلاگ سعی بر آن است که آزمونهای روانی و برنامه های این آزمونها در اختیار شما قرار بگیرد.

تست هوش هیجانی بار-آن:

یکی از معروف ترین و بهترین تست های سنجش هوش هیجانی پرسش نامه هوش هیجانی بار-آن (Bar-On) می باشد.

اولین مقیاس هوش هیجانی بار- آن در سال 1980 با طرح این سوال که چرا بعضی مردم نسبت به بعضی دیگر در زندگی موفق ترند آغاز گردید. در این سال مولف مفهوم تعریف و اندازه ای از هوش غیر شناختی ارائه کرد و پس از 17 سال تحقیق اولین مقیاس هوش هیجانی ساخته شد. مقیاس هوش هیجانی او دارای پنج مقیاس یا جنبه و پانزده خرده مقیاس به شرح زیر می باشد:


  ضریب هوش هیجانی درون فردی (Intra Personal EQ) :

1.    خود آگاهی هیجانی:  توانایی آگاه بودن و فهم احساس خود
2.    عزت نفس: توانایی آگاه بودن از ادراک خود، پذیرش خود و احترام به خود
3.    خودشکوفایی: توانایی درک ظرفیت های بالقوه و انجام چیزی که ی توان انجام داد، تلاش برای انجام دادن و لذت بردن
4.    خود ابرازی: توانایی ابراز احساسات، باورها و افکار صریح و دفاع از مهارت های سازنده و بر حق خود
5.    استقلال: توانایی هدایت افکار و اعمال خود و آزاد بودن از تمایلات اجتماعی

•    ضریب هوش هیجانی بین فردی (Inter Personal EQ):

6.    همدلی: توانایی آگاه بودن و درک احساسات دیگران و ارزش دادن به آن
7.    مسئولیت پذیری اجتماعی: توانایی بروز خود به عنوان یک عضو دارای حس همکاری، موثر و سازنده در گروه
8.    روابط بین فردی: توانایی ایجاد و حفظ روابط رضایت بخش متقابل که به وسیله نزدیکی عاطفی، صمیمیت، محبت کردن و محبت گرفتن توصیه می شود.

•   ضریب هوش هیجانی مدیریت استرس (Stress Management EQ):

9.    تحمل فشار روانی: توانایی مقاومت کردن در برابر رویدادها، موقعیت های فشار آوردن هیجانات قوی، بدون جادادن و یا رویارویی فعال و مثبت با فشار
10.    کنترل تکانش: توانایی مقاومت در برابر یک تکانش، سایق یا فعالیت های آزمایشی و یا کاهش آنها، بدون جا زدن و یا رویاروی فعال و ثبت با فشار.

     ضریب هوش هیجانی توان سازگاری (Adaptability EQ):

11.    واقع گرایی: توانایی سنجش و هماهنگی، بین چیزی که به طور هیجانی تجربه شده و چیزی که بطور واقعی وجود دارد.
12.    انعطاف پذیری: توانایی سازگار بودن افکار و رفتار با تغییرات محیط و موقعیت ها.
13.    حل مساله: توانایی تشخیص و تعریف مشکلات، به همان خوبی خلق کردن و تحقق بخشیدن راه حل های موثر و بالقوه.

•    ضریب هوش هیجانی خلق عمومی (General Mood EQ):

14.    خوش بینی: توانایی زیرکانه نگاه کردن به زندگی و تقویت نگرشهای مثبت، حتی در صورت بروز بدبختی و احساسات منفی.
15.    شادمانی: توانایی احساس خوشبختی کردن با زندگی خود، لذت بردن از خود و دیگران، داشتن احساسات مثبت، صریح، مفرح و شوخ


دانلود رایگان با عضویت در تلگرام


همچنین برای دانلود راحت تر این پرسشنامه میتوانید در کانال تلگرامی ما عضو شده و پیام بدهید تا رایگان برایتان بفرستیم.

کانال تلگرامی گروه نسیم فردا راه اندازی شده و روزانه ازمون های روانشناسی و مقاله و مطالب روانشناسی پژوهشی و پایان نامه به صورت رایگان به مدت محدود در این کانال قرار خواهددد گرفت.
ادرس کانال:
 www.t.me/ravansanjyar

ارتباط با مدیریت:

https://t.me/sahandasadi




برای دریافت فایل pdf آزمون کلیک کنید.

آزمون هوش آر بی کتل مقیاس 3

دانلود رایگان با عضویت در تلگرام


همچنین برای دانلود راحت تر این پرسشنامه میتوانید در کانال تلگرامی ما عضو شده و پیام بدهید تا رایگان برایتان بفرستیم.

کانال تلگرامی گروه نسیم فردا راه اندازی شده و روزانه ازمون های روانشناسی و مقاله و مطالب روانشناسی پژوهشی و پایان نامه به صورت رایگان به مدت محدود در این کانال قرار خواهددد گرفت.
ادرس کانال:
 www.t.me/ravansanjyar

ارتباط با مدیریت:

https://t.me/sahandasadi


آزمون هوشی آر بی کتل مقیاس 2 فرم B.دارای 46 سوال وآزمون هوشی کتل مقیاس 2 فرم A دارای 50 سوال است.مقیاس 3 هم هر فرم آن دارای 50 سوال است.

آربی کتل برای 3 رده سنی تست یامقیاس هوشی تهیه کرده است تمام این تستها از انواع ادراکی می باشدالف)مقیاس 1 برای سنین 4 تا 8 سال و بزرگسالان عقب مانده ب)مقیاس 2 برای سنین 8 تا 12 سال و بزرگسالان دارای هوش متوسط ج)مقیاس 3 برای دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان و بزرگسالان با هوش .آزمون هوشیآر بی کتل مقیاس 2 فرم Bدارای سریها - طبقه بندیها - ماتریسها و شرایط و آزمون هوشی کتل مقیاس 2 فرم A دارای زیر مقیاسهای زیر است:الف) زیرآزمونها زنجیره ها شامل 12 سوال و 3 دقیقه وقت شامل زنجیره ای از اشکال که دارای نوعی ارتباط فزاینده با یکدیگر هستند. ب) زیرآزمون طبقه بندی شامل 14 سوال و 4 دقیقه وقت که در آن پنج شکل به صورت ردیفی به آزمودنی ها ارایه و از آنها خواسته می شود تا در هر ردیف گزینه ای را که با سایر گزینه ها اختلاف دارد پیداکند.ج) ماتریسها شامل 12 سوال و 3 دقیقه وقت : در این زیر آزمون آزمودنی باید ماتریسی از اشکال را تکمیل کند.د) شرطها یا توپولوژی : شامل 8 سوال در 2 دقیقه و نیم که در آن یک طرح نمونه و چند طرح پاسخ ارایه می شود و آزمودنی باید طرح هماهنگ با نمونه را مشخص نماید.مقیاس 3 هم شامل 4 پاره تست بنامهای سریها،طبقه بندی،ماتریسها و پاره تست شرایط است.


برای دریافت فایل pdf آزمون کلیک کنید.

پرسشنامه هیجان خواهی زاکرمن

طبق نظریه «ماروین زاکرمن» هیجان خواهی تحت عنوان نیاز به تجارب و احساس های گوناگون، پیچیده، بدیع و بی سابقه و تمایل به خطر جویی تعریف شده است نکته مهمی که باید در اینجا متذکر شد آن است که یکی از عناصر اصلی هیجان خواهی تمایل یا اشتیاق به خطر جویی است، در حالیکه نتیجه رفتار کاوشی اشارت بر این که خطر جویی اغلب برانگیزنده ترس است و ترس با رفتار کاوشی ناهمساز یا غیر قابل تلفیق است. در چندین نظریه نیز چنین فرض شده است که هیجان هایی از قبیل ترس باعث سطوح انگیختگی بالا می شوند، به همین دلیل، ترس مانع کنجکاوی موجودات میشود (یعنی از هیجان خواهی و کسب تجربیات جدید، خودداری می کنند). زیرا آنها در سطح بهینه انگیختگی هستند و اما جالب است که زاکرمن توانسته است تمایل افراد را با خطرجویی به کاوشگری ارتباط دهد. به همین دلیل اگر فردی در مرحله خاصی از هیجان خواهی باشد، به همان نسبت خود را از نظر کارکرد عملی در معرض آزمایش قرار می دهد. این موضوع بر روی نیاز برای تجارب جدید و متنوع تمرکز می کند، از طریق رفتار بی بند و بارانه (سهل انگارانه) که شامل فعالیت های خطرناک، شیوه غیر متعارف زندگی، و عدم پذیرش یکنواختی می باشد. هیجان خواهی برای ربط دادن حوادث با یکدیگر ارایه می شود. یکی از دلایل مهم به این مسئله، از این حقیقت نشأت می گیرد که این یک فعالیت تقویتی متقابل است، بدین معنا که اگر پیامد یک عمل مانند یک جنایت، باعث اثر مثبت در فرد مجرم شود دوست دارد که آن را تکرار کند (Trimpop,kerr,kirkaldy 1998) (Gatzke kopp,Raine,Loeber,Steinhauer 2002 ) دومین ویژگی، شخصیت است که بر اساس خلق و خو، انگیختگی و سطح بهینه ی تحریک قرار دارد. طبق نظر ماروین زاکرمن (1979)، ساختار هیجان خواهی به مقدار انگیختگی که دستگاه عصبی مرکزی شخص (مغز و نخاع شوکی) از منابع بیرونی تحریک نیاز دارد، مربوط است. طبق نظر زاکرمن، هیجان خواهی صنعتی است که ویژگی آن نیاز به هیجان و تجربههای متنوع، جدید و پیچیده و میل اقدام به خطرهای جسمانی و بدنی به خاطر خود این تجربه هاست. فرد زیاد هیجان خواه، تحریک بیرونی دائمی مغز را ترجیح می دهد، از کارهای عادی خسته می شود و مرتباً در جستجوی راههای برای افزایش انگیختگی از طریق تجربه های هیجان انگیز است. فرد کم هیجان خواه، هجوم مداوم تحریک مغزی کمتری را ترجیح می دهد و کارهای عادی را نسبتاً خوب تحمل می کند (مارشال ریو، ترجمه سیدمحمدی، 1380). به طور نمونه، نوجوانانی که به عنوان ماجراجویان و هیجان خواهان پرخاشگر در نظر گرفته می شوند هنگامی که تنها یا با دوستان خود هستند در مقایسه با زمانی که با والدین خود می باشند، با سرعت بیشتری رانندگی می کنند. افراد هیجان خواه در هر سنی که باشند نسبت به آنهایی که هیجان خواهی کمتری دارند دوست دارند در هنگام رانندگی به اتومبیل جلویی خود بچسبند (یا با فاصله اندکی از ماشین جلویی خود رانندگی می کنند) (Mc.Millen 1992). افراد هیجان خواه با حالت مستی رانندگی می کنند با این حال رانندگی از روی بی پروایی و جسارت و با هیجان خواهی در نوجوانان وجود دارد. بررسی های دیگر نشان می دهد که این خصوصیت در رده های سنی 25-23 سال هم دیده میشود (Arrne 1991). نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن: از اوایل دهه ی (1970) ماروین زاکرمن یکی از روانشناسان دانشگاه دِلِه ویر پژوهش های وسیعی در جنبه ی محدودی از شخصیت که هیجان خواهی می نامد، آغاز کرده است او معتقد است که این پدیده یک صفت ارثی است که با نیاز به احساس ها و تجربه های متنوع، بدیع و پیچیده و میل به خطرجویی جسمانی و اجتماعی به خاطر چنین تجربه هایی تعریف می شود (شولتز و شولتز، 1994، به نقل از سیدمحمدی، 1381). زاکرمن جهت سنجش میزان هیجان خواهی مقیاس هایی را به وجود آورد. تحقیقاتی که با استفاده از مقیاس هیجان خواهی انجام شد؛ نشان داد که بین انسان ها از لحاظ میزان هیجان خواهی تفاوتهای زیادی وجود دارد. به علاوه به نظر می رسد، هیجان خواهی خصلتی است که در موقعیت های گوناگون از همسانی برخوردار است (اتکینسون، اتکینسون و هیلگارد، 1983، ترجمه از براهنی و همکاران 1368). بررسی هیجانی (حسی)، آثار پروفسور روانشناسی در میان بهترین های جهان نشان اختصاصی پروفسور ماروین زاکرمن، مقاله ای در مورد هیجان خواهان (1971) به عنوان یکی از مؤثرترین و برجسته ترین آثار در تاریخ روان شناسی است که همزمان با آثار محققانی همچون سایموند فروید، اسکینر، جین پایگت می باشد. مقاله زاکرمن « ابعاد هیجان خواهی» یک ابزار سنجش شخصیتی جامع و فراگیر معروف به مقیاس هیجان خواهی (SSS) را توضیح می دهد. وی شرکت کنندگانی که با این بیانات «من گاهی اوقات دوست دارم کارهایی انجام دهم که کمی ترسناک هستند»، «من بعضی از چیزها را فقط به خاطر هیجانش دوست دارم»، موافق هستند را راهنمایی می کند، مقیاس هیجان خواهی (SSS) به روان شناسان کمک می کند تا گرایشات هیجان خواهی را ارزیابی کنند. یک طبقه بندی شخصی (فردی) اولین بار توسط زاکرمن در سال 1964 ارایه شد، وی توضیح داد که افراد هیجان گرا به هیجانات شدید، تجربه های پیچیده، بدیع و متفاوت علاقه شدید دارند. مطالعات زاکرمن در مورد افراد هیجان گرا (هیجان خواه) تأثیر عمیقی بر درک ما از آزمایشات شخصیتی داشته است این گفته ی Pettijohn ویراستار و پروفسور روان شناس از دانشگاه ایالت اُیاهو می باشد. وی می افزاید: «من اثر ذاکرمن ستایش کرده ام و بنابراین من از اینکه یکی از مقاله های وی را در کتاب خود می گنجانم بسیار خوشحالم» (,Leober Raine , Leober ,Steinhauer , 2002 Gatzke kopp ) ویژگی های افراد هیجان خواه: افراد هیجان خواه افرادی هستند که دارای خصوصیاتی همچون برونگرایی، خود مختاری، جسور و ناهماهنگ می باشند. در نگرشهای مذهبی و سیاسی بیشتر تمایل به آزاد اندیشی دارند، در برابر موفقیت های مبهم تحمل بیشتری دارند. در نگرشهای جنسی آنان از سلطه جویی ضعیف تری برخوردارند و پاسخهای فیزیولوژیکی آنان به محرکهای جدید شدیدتر از گروههای دیگر است (شولتز، 1378). زاکرمن و همکاران وی دریافتند که هیجان خواهی در نتیجه سن تغییر می کند. افراد جوان تر بیشتر از افراد مسن تر به جستجوی حادثه، ریسک، و تجربیات جدید گرایش دارند نمرههای آزمون آزمودنی های نوجوان تا 60 ساله نشان دادند که هیجان خواهی با افزایش سن کاهش می یابد و حدود 20 سالگی آغاز می شود. زاکرمن 65 ساله در یک اظهار نظر شخصی درباره ی اینکه چگونه رفتار هیجان خواهی او با افزایش سن تغییر کرده است گفت هنگامی که او جوان تر بود، از مقاله ها و میهمانیهای دیروقت در اجلاس های (APA) لذت می برد، جایی که شخص می توانست درباره ی روان شناسی صحبت کند، لاس بزند، یا صرفاً مست و بازداری زدا شود، این روزها عمدتاً برای مقالات به آنجا می رود (شولتز و شولتز، 1994، ترجمه از سید محمدی 1381). اولین نسخه مقیاس هیجان خواهی زاکرمن که 30 سال پیش ارایه شد برای پیش بینی به پاسخ فرد به محرومیت حسی بود. پس از آن، وسیله سنجش شخصیتی برای ارزیابی چهار گرایش کلیدی تصحیح شد که عبارتند از: ماجراجویی، هیجان خواهی تجربه گرایی، بیقیدی (بازداری زدایی)، و آسیب پذیری در مقابل خستگی. افراد ماجراجو و هیجان گرا از فعالیت ها یا ورزش هایی که تجارب و هیجانات غیرعادی دارند لذت شدیدی می برند، حتی اگر جان آنان به خطر بیافتد. زاکرمن در دایره المعارف روانشناسی می گوید مسابقات موتورسواری یا اسکی روی آب میتواند از ورزش هایی باشد که این افراد به آن علاقه شدید دارند (1996). تجربه گرایان، از تجربه های بدیع و نو لذت می برند، مثلاً مسافرت به مکان های عجیب و غریب، گوش کردن به موسیقی مهیج یا غیر عادی، تجربه کردن مواد مخدر یا زندگی به صورت غیرجمعی و ناهمگون، زاکرمن می گوید: افراد بی قید و بند دائماً در جستجوی فرصت هایی هستند تا در محافل و جشن های پرتلاطم و محشر، شرکت در میگساری های شدید و فعالیت جنسی با غریبه ها، قید و بندها و محذوریت ها را کنار بگذارید و بالاخره افراد هیجان خواه از تکرار، تجارب قابل پیش بینی، و افراد کلیشه ای و کارهای روزمره به آسانی خسته می شوند به طور کلی، زاکرمن عقیده داشت، مردان نسبت به زنان معمولاً یک دلیل هیجان خواهی قویتر از خود نشان می دهند و افراد متارکه کرده بیش از افراد مجرد یا متاهل هیجان خواهند. به نظر می رسد رفتارهای هیجان خواهانه در اواخر نوجوانی به اوج خود می رسد و در زنان و مردان مخرب است. افرادی که به طور منظم به یک مذهب متداول (قرار دادی) عمل میکنند غالباً در زمره افرادی قرار می گیرند که کمتر به دنبال هیجان خواهی هستند مقیاس هیجان خواهی برای معرفی نوجوانانی مورد استفاده قرار گرفته که با استفاده از مواد مخدر، روابط نامشروع جنسی با افراد مختلف، رانندگی با بی پروایی یا به خاطر اثرات مشروبات الکلی ممکن است سلامت و امنیت خود را به خطر اندازند. با کمک Paula Horvath زاکرمن در 1993 گزارشی را ارایه داد که بیان می کرد تمایلات هیجان خواهانه در میان همکلاسان (که به وسیله SSS ارزیابی شده بود)، و رفتارهای هیجان خواهانه در میان هم سن و سالان و رفقا، پیش گویان قدرتمندی از رفتارهای خطر ساز بودند، به ویژه اعمال جنایی و خشونت های اجتماعی، روش تحلیلی زاکرمن برای بهبود (روش های آموزشی برای ایجاد مناسب ترین شیوه یادگیری فردی در کودکان و یا برای هماهنگ ساختن وظایف و مسئولیت های شغلی یا ویژگی های شخصیتی کارمندان مورد استفاده قرار می گرفت. زاکرمن گفت: «هیجان خواهان مسافرت های تنش زا، پردغدغه و خطرناک مانند خلبانی، کنترل کنندگان ترافیک هوایی (کارمندان برج مراقبت)، کارمندان بخش فوریت های پزشکی بیمارستان، یا شغل هایی که تا حد زیادی با ارتباطات اجتماعی مختلف سروکار دارند را دوست دارند ولی همچنین گفت: «آنان از کارهای تکراری و روزمره ای که فاقد تعامل اجتماعی یا فعالیت های چالش انگیز و متغیر باشد، ناراضی بوده و خسته می شوند (Gatzke kopp , Raine , Loeber , Loeber , Steinhauer, 2002). در چهار مولفه ی هیجان خواهی تفاوتهای جنسیت معناداری پیدا شده است. مردان در هیجان زدگی و ماجراجویی، بازداری، و حساسیت نسبت به یکنواختی، نمره های بالاتری گرفتند. زنان در تجربه جویی، نمره های بالاتری گرفتند. همچنین از نظر تفاوتهای نژادی و قبیله ای هم آسیایی ها از افراد کشورهای غربی نمره کمتری در SSS گرفتند. آزمودنی های سفید از غیر سفیدها نمره ی بالاتری گرفتند (شولتز و شولتز، 1994، ترجمة سید محمدی، 1381). تفاوتهای معناداری از نظر سطح تحصیلی وجود ندارد. دانشگاهیان در مقایسه با غیر دانشگاهیان درآزمون SSS نمره هایی که به طور معنادار بالاتر یا پایین تر باشد، به دست نیاوردند (شولتر، 1998, ترجمه از کریمی و همکاران، 1381). برای زنان، تنها رابطه ی مثبت معنادار بین نمره های آزمون SSS و نمره های آزمون علاقه شغلی در حرفه ی وکالت است با مشاغل سنتی زنانه مثل خانه داری، معلمی دبستان، آموزگار اقتصاد خانواده و مسئول برنامه غذایی، همبستگیهای منفی معناداری به دست آمده اند. بنابراین، زنانی که هیجان خواهی زیادی دارند، احتمالاًٌ از این نوع مشاغل احساس رضایت نخواهند کرد. مردان و زنانی که هیجان خواهی زیادی دارند، بیشتر به مشاغل کمک رسانی روی می آورند که بر انگیزنده، مهیج یا خطرناک اند، مانند مداخله در بحران یا کار پیراپزشکی در گروه های اورژانس (شولتز، 1998، ترجمه از کریمی و همکاران، 1378). سنجش هیجان خواهی: زاکرمن یک پرسش نامه 40 ماده ای مواد کاغذی به نام مقیاس هیجان خواهی (SSS) ساخته است. در جریان ساخت این آزمون، او آن را روی اشخاص بسیاری که رفتارشان با تعریفی که از هیجان خواهی مطابقت داشت اجرا کرده است. این افراد کسانی بودند که برای آزمایشهای روان شناختی که آنان را در معرض تجربه های جدید قرار می داد داوطلب شده بودند کسانی که شغلشان با خطر جسمانی توأم بود (نظیر افسران پلیس و رانندگان) و کسانی که تجربه مصرف موادمخدر و تجربه های متنوع جنسی داشتند. نمره های این آزمودنیها با نمره های اشخاصی که به طور عمومی و از روی اراده از این نوع فعالیتها اجتناب می کردند، مقایسه شدند، کسانی که اقدام به فعالیتهای غیرعادی و خطرناک می کردند در آزمون SSS نمره بالایی بدست آوردند و افرادی که فعالیتهای آرامتر و کم حادثه را ترجیح می دادند، در این آزمون نمره پایینی داشتند. برای صفت کلی هیجانخواهی چهار عامل یا مؤلفه تعیین شده است، این عوامل عبارتند از: 1- حادثه جویی: تمایل به درگیر شدن در فعالیت های جسمانی که شامل عناصری از سرعت، خطر، تازگی و گریز از حادثه است (مانند چتربازی یا غواصی) 2- تجربه جویی: جستجو برای تجربه های جدید از طریق مسافرت، موسیقی، هنر، شیوه زندگی خودانگیخته و ناهمرنگی با وجود تشابهی که مردم به آنها گرایش دارند. 3- بازداری زدایی: نیاز به جستجوی رهایی در فعالیت های اجتماعی بازداری نشده یا توسل به الکل یا بدون آن. 4- ملال پذیری: اجتناب از تجربه تکراری، کادر عادی یا یکنواخت یا اشخاص قابل پیش بینی، و در صورت قرار گرفتن اجباری در معرض چنین تجربه هایی، واکنش عدم رضایت بیقرارانه نشان دادن (شولتز، 1378). نتیجه گیری: در بین انسانها از نظر میزان هیجان خواهی تفاوتهای بسیاری وجود دارد. به طوری که مارون زاکرمن نشان می دهد که هیجان خواهی یکی از چند صفت بنیادی تعیین کننده ماهیت انسان است. او با ارائه شاخصهای قانع کننده نشان می دهد که عوامل ارثی در تعیین ویژگی هیجان خواهی نقش مهمی دارند، همانطور که در هوش نقش دارند. بنابراین والدینی که هیجان خواهی دارند به احتمال خیلی زیاد فرزندان هیجان خواه خواهند داشت. هیجان خواهی را به چهار قسمت فرعی تقسیم می کند. هیجان خواهی شدید، تجربه خواهی، عدم بازداری و ملال پذیری. هیجان خواهی شدید بیشتر از بقیه ویژگی ها خودنمایی می کند و مورد توجه قرار میگیرد. طبق نظر مارون زاکرمن (1979، 1978) ساختار هیجان خواهی به مقدار انگیختگی که دستگاه عصبی مرکزی شخص (مغز و نخاع شوکی) از تابع بیرونی تحریک نیاز دارد، مربوط است طبق نظر زاکرمن (1979) هیجان خواهی صفتی است که ویژگی آن نیاز به هیجان و تجربه های متنوع، جدید و پیچیده پس اقدام به خطرهای جسمانی و بدنی به خاطر خود این تجربه ها فرد زیاد هیجان خواه، تحریک بیرونی دائمی مغز را ترجیح می دهد. از کارهای عادی خسته می شود و مرتباً در جستجوی راههایی برای افزایش انگیختگی از طریق تجربه های هیجان انگیز است. فرد کم هیجان خواه هجوم مداوم تحریک مغزی کمتری را ترجیح می دهد، و تحریکهای عادی را نسبتاً خوب تحمل می کند (سید محمدی، 1380) از جمله ویژگی شخصیتی بزهکاران، هیجان خواهی می باشد. تحقیقات در مورد افراد بزهکار و ویژگی شخصیتی هیجان خواهی آنها می تواند در جهت بهبود شرایط برای جلوگیری و کنترل بزهکاری افراد جامعه مؤثر باشد. راهکارها: می توان افرادی که هیجان خواه و مخاطره جو هستند را به سوی ورزش های مهیج سوق داد تا از رفتار بزهکارانه آنها جلوگیری شود. باید تعامل و ارتباط افراد هیجان خواه و مخاطره را با دیگران افزایش داد و وظایفی را بر عهده آنان قرار داد تا احساس مسئولیت کنند(فرازنه غریب،1391 http://forum.p30parsi.com/showthread.php) منابع و مأخذ: ـ اتکینسون. ریتال ال و دیگران، (1378)، زمینه روان شناسی هیلگارد، ترجمه ی دکتر محمد نقی براهنی و دیگران، چاپ سیزدهم، تهران: رشد ـ سید محمدی. یحیی، (1380)، انگیزش و هیجان، تهران: نشر و ویرایش ـ شولتز. دوان، (1378)، نظریه های شخصیت، ترجمه ی یوسف کریمی و همکاران، چاپ اول، تهران: ارسباران ـ شولتز. دوان، شولتز. سیدنی الن، (1375)، نظریه های شخصیت، ترجمه ی یحیی سیدمحمدی، چاپ چهارم، تهران: ویرایش ـ فرجی. ذبیح ا… ، (1371)، انگیزش ، تهران: خردمند ـ فرجی. ذبیح ا… ، (1375)، انگیزش و هیجان: واکنشهای روان تنی، تهران: میترا ـ کریمی. یوسف، (1370)، روان شناسی شخصیت، تهران: پیام نور ـ گنجی. حمزه، (1374)، روان شناسی عمومی، تهران: نشر دانا ـ گنجی. حمزه، (1376)، بهداشت روانی، تهران: ارسباران ـ مارشال ریو. جان، (1380)، انگیزش و هیجان، ترجمه ی یحیی سیدمحمدی، چاپ سوم، تهران: ویرایش ـ محی الدین بنات. مهدی، (1374)، انگیزش و هیجان، تهران: دانا


دانلود رایگان با عضویت در تلگرام


همچنین برای دانلود راحت تر این پرسشنامه میتوانید در کانال تلگرامی ما عضو شده و پیام بدهید تا رایگان برایتان بفرستیم.

کانال تلگرامی گروه نسیم فردا راه اندازی شده و روزانه ازمون های روانشناسی و مقاله و مطالب روانشناسی پژوهشی و پایان نامه به صورت رایگان به مدت محدود در این کانال قرار خواهددد گرفت.
ادرس کانال:
 www.t.me/ravansanjyar

ارتباط با مدیریت:

https://t.me/sahandasadi




برای دریافت فایل pdf آزمون کلیک کنید

آزمون آدمک گودیناف

آزمون ترسیم آدمک یکی از آسانترین ، عملی ترین وجهانی ترین آزمونهای تصویری است. این آزمون به وسیله عده زیادی کد گذاری شده است که مهمترین آنها کار خانم آمریکائی فلورانس گودینافFlorence Goodenoughاست که در سال 1920 در ایالت نیوجرسی آمریکا روی چهار هزار کودک آنرا آزمایش نمود . در فرانسه نیز دکتر فایFay در این زمینه کار کرده است.

هدف:

مهمترین هدف آزمون ، تعیین درجه هوشمندی سن عقلی و بهره هوشی کودک است . همچنین این آزمون را زمانی  به کار می بریم که آزمونهای هوشی دیگر مقدور نیست و می خواهیم هر چه سریعتر درباره درجه هوشی کودک به نتیجه برسیم . علاوه بر این ، اطفالی که زبان نمی دانند و قادر به سخن گفتن نیستند بهترین ابزار سنجش این آزمون می باشند.

 

دستور اجرا:

اجرای آزمون ساده است . به کودک گفته می شود:" یک آدم ترسیم کن  و هر چه می توانی آنرا زیبا و خوب بکِش " ، اضافه می نمائیم زمان این کار هر چقدر طول بکشد اشکالی ندارد.

نکاتی که در عمل و ارزیابی باید رعایت کرد:

1. برای ترسیم بهتراست یک مداد سیاه  یا یک خودکار راحت و روان دراختیار کودک بگذاریم . با مداد رنگی به دشواری می توان رسم کرد و اجزاء را تشخیص داد.

2.   اگر نقاشی با مداد رنگی کشیده شود ، شرایط دیگری برای ارزیابی لازم است که باید رعایت شود.

3.   کاغذ برای رسم نقاشی کودک باید حداقل 30 × 21  باشد.

4.   اجازه بدهید کودک چند تصویر بکشد ، سپس  بهترین و کاملترین را برای نمره گذاری انتخاب کنید.

5. اگر نتایج چند بار کشیدن آدمک با یکدیگر فرق داشت نشان ناراحتی های دیگری در کودک است که باید به متخصص مسائل روانی یا روان درمانی مراجعه کرد. 





دانلود رایگان با عضویت در تلگرام


همچنین برای دانلود راحت تر این پرسشنامه میتوانید در کانال تلگرامی ما عضو شده و پیام بدهید تا رایگان برایتان بفرستیم.

کانال تلگرامی گروه نسیم فردا راه اندازی شده و روزانه ازمون های روانشناسی و مقاله و مطالب روانشناسی پژوهشی و پایان نامه به صورت رایگان به مدت محدود در این کانال قرار خواهددد گرفت.
ادرس کانال:
 www.t.me/ravansanjyar

ارتباط با مدیریت:

https://t.me/sahandasadi



برای دانلود کلیک کنید

پرسشنامه های روانشناسی

دانلود رایگان با عضویت در تلگرام


همچنین برای دانلود راحت تر این پرسشنامه میتوانید در کانال تلگرامی ما عضو شده و پیام بدهید تا رایگان برایتان بفرستیم.

کانال تلگرامی گروه نسیم فردا راه اندازی شده و روزانه ازمون های روانشناسی و مقاله و مطالب روانشناسی پژوهشی و پایان نامه به صورت رایگان به مدت محدود در این کانال قرار خواهددد گرفت.
ادرس کانال:
 www.t.me/ravansanjyar

ارتباط با مدیریت:

https://t.me/sahandasadi


تمامی آزمون ها با کیفیت بالا به صورت فایل های word و pdf می باشند.


در صورت نیاز آزمون ها به word یا Excel  و برنامه ی کامپیوتری برای اجرای آسان تر با هزینه ی جدا گانه تبدیل خواهند شد.

در صورتی که آزمون مورد نظرتان در لیست نبود اسم آزمون خود را پیام بدهید. کار های عملی ، پایان نامه، انجام پرسشنامه تحقیق ، پاورپوینت و مقاله نویسی نیز انجام می پذیرد.

با تشکر سهند اسدی کارشناسی ارشد روانسنجی

لطفا و حتما قبل از واریز مبلغ میل یا پیامک بدهید بعضی از آزمون ها رایگان و ارزانتر و بعضی آزمون ها به شکل برنامه هستند که گرانتر هستند.

 لیست آزمون ها و پرسشنامه ها:

برای دریافت لیست آزمون ها به صورت pdf  به ادامه مطلب بروید.

1.      CAT

2.      MMPI

3.      -MMPI 2

4.      Raiven.adult

5.      Raiven-CH

6.      TAT

7.      مقیاس خودکارامدی

8.      -هویت شغلی

9.      Mcmi

10.  هویت شغلی

11.  Mcmi

12.  mcmi-III

13.  MMPI71

14.  SAT

15.  scl-90

16.  test ezterab

17.  آزمون  کمروی

18.  آزمون تجدید نظر شده منبع کنترل

19.  آزمون تحلیل کلامی

20.  آزمون تحلیل کلامی

21.  آزمون جامعه سنجی

22.  آزمون خلاقیت

23.  آزمون خودشناسی اضطراب کتل

24.  آزمون دمینو

25.  آزمون دمینو 70

26.  آزمون مفهوم خویشتن بک

27.  آزمون مفهوم خویشتن بک

28.  آگاهی فراشناختی از راهبرد های خواندن

29.  آگاهی های فراشناختی از راهبرد های خواندن

30.  آلپورت ورنون لیندزی

31.  آمادگی تحصیلی

32.  احساس ناراحتی از موفقیت

33.  اراک خویشتن

34.  ارزش های شخصی

35.  ارزشهای شفلی و خانوادگی

36.  ارزیابی باورهای شخصی

37.  استرس

38.  استرس کودرزن

39.  استرس هولمز

40.  استفاده بهینه از وقت

41.  اشتیاق برای ارتباط

42.  اضطراب

43.  اضطراب امتحان

44.  اضطراب حالت اسپینگر

45.  اضطراب زانک

46.  اضطراب کتل

47.  اضطراب وجودی گود

48.  اضطراب همیلتون

49.  اعتقاد به خرافات

50.  اعتقادات

51.  افسردگی بک

52.  افسردگی کودک و نوجوان

53.  افسردگی کودکان

54.  افکار خودکشی بک

55.  التزام عملی بر اعتقادات اسلامی

56.  انتخاب شغل و کار

57.  اندازه گیری اختلال های رفتاری

58.  انگیز ه پیشرفت هرمنس

59.  انگیزه پیشرفت

60.  انگیزه تایید

61.  بررسی ارزشهای آلپورت

62.  بلوغ اجنماهی رائو4

63.  بندر گشتالت

64.  بینایی بنتون

65.  پذیرش اجتماعی

66.  پرخاشگری

67.  پرسشنامه  شخصیت پنج عاملی NEOPI

68.  پرسشنامه افکار خودکار

69.  پرسشنامه افکار خودکار

70.  پرسشنامه رضایت زناشویی

71.  پرسشنامه رویکردهای مطالعه

72.  پرسشنامه سبک تفکر

73.  پرسشنامه سلا مت عمومی GHQ

74.  پرسشنامه شادکامی آکسفورد

75.  پرسشنامه عزت نفس

76.  پرسشنامه فرزند پروری

77.  پرسشنامه نگرش سنج مواد مخدر

78.  پرسشنامه نیازهای دانش آموز

79.  پرسشنامه وسواس مذهبی

80.  تایید جویی کودکان

81.  تجسم فضایی مینه سوتا

82.  تحمل ناکامی

83.  ترس

84.  ترس از موفقیت گود

85.  تست ادمک گودیناف

86.  تست تاب اوری

87.  تست سنجش خود پنداشت

88.  تشخیص هیجان و احساسات

89.  تعامل اجتماعی

90.  تفسیر گودیناف

91.  توانایی جرو بحث

92.  تیپ شخصیتی A ,B

93.  جرو بحث بیهوده

94.  جملات ناتمام

95.  جملات ناتمام راتر

96.  جملات نیمه تمام

97.  چک لیست بهداشت روانی

98.  حافظه بینایی

99.  حافظه بینایی ژان

100.                      حافظه کلامی بینایی

101.                      حافظه کودک

102.                      خشم اسپیلبرگر

103.                      خصوصیات اخلاقی

104.                      نگرش به خلاقیت

105.                      خلاقیت سنچ

106.                      خلاقیت و نقاشی گودیناف

107.                      خلق و خوی هول

108.                      خود بیمارانگاری

109.                      خود شناسی

110.                      خودپنداره

111.                      خودپنداره راجرز

112.                      خودپنداره کودکان

113.                      درجه بندی اورال و گرهام

114.                      درون گرایی برون گرایی

115.                      دمینو

116.                      راهبرد های مقابله با درد

117.                      راهنمایی ریون پیشرفته

118.                      رضایت شغلی

119.                      رغبت

120.                      رغبت سنج تحصیلی-شغلی

121.                      رغبت سنجش تحصیلی شغلی هالند

122.                      رفتار منطقی

123.                      رمانتیک بودن

124.                      روانشناسی رانندگی

125.                      روحیه رقابت و همکاری

126.                      ریون 12

127.                      ریون پیشرفته

128.                      سازگاری

129.                      سازگاری ازدواج

130.                      سازگاری برای دانش آموزان

131.                      سازگاری بل

132.                      سازگاری مجدد اجتماعی

133.                      سانتوچی

134.                      سبک های یادگیری

135.                      سبکهای فرزندپروری

136.                      سلامت عمومی

137.                      سنجش خلاقیت

138.                      سنجش سازگاری بل

139.                      شاخص کرنل

140.                      شجاعت

141.                      شخصیت 16 عاملی کتل

142.                      شخصیت A.B

143.                      شخصیت آیزنک

144.                      شخصیت برن

145.                      شخصیت برن-رویتر

146.                      شخصیت سنج آیزنک

147.                      شخصیتی روانژندی

148.                      شکیبایی

149.                      شناخت و داوری نسبت به مردم

150.                      شیوه های فرزندپروری

151.                      عادت های مطالعه

152.                      عزت نفس

153.                      عزت نفس الیس

154.                      عزت نفس روزنبرگ

155.                      عشق استرنبرگ

156.                      علاقه به مادیات

157.                      فرافکن انگیزه پیشرفت

158.                      فرافکن پیشرفت

159.                      فرسودگی شغلی گلدارد

160.                      فرسودگی شغلی  مسلش

161.                      قدرت تخیل

162.                      قدرت رهبری

163.                      قدرت ریسک

164.                      قضاوت اخلاقی

165.                      کفایت اجتماعی

166.                      کنار آمدن با خود

167.                      کنترل خشم

168.                      کنترل دورنی و بیرونی راتر

169.                      محبوبیت

170.                      مردانگی زنانگی

171.                      مفهوم خویشتن بک

172.                      مقبولیت اجتماعی

173.                      مقیاس ارزشهای شفلی وخانوادگی

174.                      مقیاس بلوغ عاطفی

175.                      مقیاس تایید خویشتن

176.                      مقیاس عشق

177.                      منبع کنترل

178.                      منبع کنترل درونی

179.                      نئو

180.                      نامیدی کودک

181.                      نقاشی خانواده

182.                      نگرش صمیمانه

183.                      نیاز ای GNI

184.                      نیاز های دانش آموزان

185.                      وابستگی به دیگران

186.                     رشد اجتماعی واینلند

187.                      هوش آر بی کتل

188.                      هوش آزمایی مختلط ژیل

189.                      هوش آندره

190.                      هوش بورلی

191.                      هوش کتل فرم 2

192.                      هوش منطقی

193.                      هوش هیجانی

194.                      هوش هیجانی 20

195.                      هوش هیجانی بار-ان

196.                      هوش.طبقه بندی کلمات

197.                      هوشی آر.بی کتل

198.                      هیجان خواهی زاکر من

189.                      هوش آندره ری




 

ادامه مطلب ...